Title: Customs duties and order from EMP

Noh nyt tuli tullimaksut sitten bodylinen tilauksesta ja meni kyllä hyvin hankalaksi alussa.. Sain itellalta postia ja siinä kerrottiin menemään tullin nettisivuille ja täyttämään jotain koodeja tuotteesta. Apua... Ei sitten löytynyt tietenkään peruukkeja mistään ja tuntuu muutenkin, että tein virheitä todella paljon. Noh, lopulta sain tullaushinnan, eli n. 24% alvia tuli vain minulle tällä kertaa, about 12e. Noh ei siinä mitään.. Toivottavasti menee läpi. Laitoin tuotteet aika epäselvästi ja jouduin jopa kerran soittamaan ihan tullin asiakaspalveluun avustusta varten, mutta hei! Kerran kokeiltu. Tuskin toiste kokeilen.. Hermoilen nimittäin TODELLA paljon soittamista omilla tiedoilla.

Well now I got the customs duty from Bodyline order and it went quite difficult in the beginning.. I got mail from Itella and it told me to go to customes website and fill up some codes about the products. Help.... I couldnt find the wigs anywhere and it felt like otherwise too that I made to many mistakes. Well, in the end I got the price for customs, so about 24% vat this time for me, which is about 12 euros (about $16,50). Well, thats fine... I hope it goes through. I put in the products really unclearly and I had to once even call to the customer service for help, but hey! Once tried. Probably will never again... Because Im actually REALLY afraid of calling with my own information.

Noh, sitten mietin että tekisi ihan kamalasti mieli jatkaa youtube-kanavan kukoistamista, mutta se on kyllä loppujen lopuksi aika hankalaa. Olin alunperin tehnyt pelikanavan, mutta suoraan sanottuna tekee mieli tehdä enemmän sellaista tyttöjen kanavaa, missä puhutaan meikeistä ja vaatteista jne. Ehkä odotan kiltisti, että vähän hoikistun lisää tuohon käytäntöön.

Well, I was thinking to continue my youtube channel, but then again its kind of hard. I had usually gaming videos, but honestly I feel like making more of a girl channel, where they talk about make up and clothes etc. Maybe Ill just wait until I lose more weight before I get on with that. 

Sitten, tilasin EMP:ltä kuvastosta löytyneen ihanuuden.. En voinut vastustaa kiusausta! 

Then, I ordered something amazing from EMP something I found in their catalog.. I couldnt resist!

276925a-emp-normal.jpg

Se on ihana. Toivottavasti on yhtään sellainen kuin mitä kuvassa. Rakastan AC -tavaraa. (assassin's creed) Tää olisi siis messenger laukku ja jos kiinnostaa itse löytää samanlainen, klikkaa tästä. Itse ostin laukun vielä alennuksesta, silloin kuin se maksoi 29,99 €, nyt se maksaa 39,99 €. Postikuluja tuli kaupan päälle vielä 7,95 €, joten loppusummana maksoin 37,94 €. 

Its amazing. I hope its anything like that what it is in the picture. I love AC stuff. (Assassin's Creed). This would be Messenger bag and if youre interested of a same kind bag, click here. I bought the bag from sale, when it costed only 29,99 € (~$41,25), now it costs 39,99 € (~$55). Delivery added also 7,95 € (~$10,93) to it, so the end result were 37,94 € (~$52,18).

Värinä tuotteessa pitäisi olla luonnonvalkoinen ja käyttäisin sitä vapaa-ajalla ja ulkoillessa. Omaan nimittäin jo ihan hienon USA-kuvioisen olkalaukun Conversen merkillä koulukäyttöön. (Ostin sen Liettuasta vieraillessa poikaystäväni luona 149 litalla, eli about 43,15 €). 

The color in the product should be nature white and I would use it on free time and when I go outside. Because I already have one pretty cool USA colored shoulder bag from Converse to school. (I bought it in Lithuania when I visited my boyfriend for 149 litas, so about 59,35 USD). 

No mutta, kilpailu alkaa. Selviääkö tämä tuote ensin kotia kohti vaiko tullista peruukit. Saa nähdä!

But hey, the competition starts. Will see if this product gets home  before the wigs from custom. Will see!

Ja jos kiinnostaa, tullissa kysyttiin ainakin nämä tiedot:

And if youre interested, the customs asked this information:

- Henkilötunnus ja yleiset henkilötiedot / ID number and usual personal information

- Tuotteen hinta ja lähetyskustannukset / product's price and sending prices

- Tuotekoodi (apua saa tullin puhelimesta) / Product code (I got help from customs customer service)

- Ja lopulta maksun suorittaminen / and where to pay the bill.  

En muista, tarvittiinko muita tietoja. Harmillisesti minulla on tämä kultakalan muisti.. Itse stressaannuin tullauksesta niin, että päätin olevani ostamatta alle 22 € tuotteita Euroopan ulkopuolelta. Miksi? Koska pelkään pelkään ja pelkään hyvin kovasti soittamista. Mainitsin sen jo aikaisemmin.. mutta pelkään silti.

I cant remember if you needed something else. Unfortunately I have a horrible gold fish memory... I stressed out myself about this so much, that I decided not to buy anything under 22 € worth from outside Europe. Why? Because I really really really am afraid of calling very much. I mentioned it before... but I really am afraid.

Lupaan kyllä kuvia laukustakin kun se tulee! Saa nyt nähdä mikä tulee ensin ja päädynkö maksamaan tullille virhelaskuja. Apua..

I will promise to take pictures of the bag too once it comes! Will see which one comes first and do I need to pay mistake bills for customes. Help...

Hejdo ! :D

Byes ! :D